본문 바로가기

시야 넓히기 /news /event

홀로그래픽 디젤패션쇼


이탈리아 플로렌스에서 열린 2008 S/S 디젤 패션쇼는 패션과 영상이 만난 대단한 패션쇼라고 이야기 할수 있을것이다. 무대전체에 홀로그램을 볼수 있게 제작해 양쪽 어느공간에서나 모델과 함게 영상을 볼수 있도록 하였으며, 이 패션쇼의 컨셉은 ‘Liquid Space(액체 공간)’라고 한다. 수중 패션쇼 같은 몽환적이고 신비로운 분위기에 마지막 엔딩의 순간까지 환상적인 면을 자아낸다. 전에 리뷰했던 알렉산더 맥퀸의 홀로그래픽 패션쇼와는 비교도 안될만큼 무대 전체의 공간을 이용했다는 점이 특징이라고 할수 있다.
제작팀은 ‘Liquid Space(액체 공간)' ’이라는 컨셉을 구현하기 위해 애니메이션 스튜디오 Dvein와 협력하였고,  Dvein은 CGI 시각이펙트 및 3D 애니메이션 작업을 맡았다고 한다. 디젤패션쇼의 환상적인 홀로그래픽은 덴마크의 멀티미디어 프로덕션 Vizoo가 담당하여 제작하였다.
diesel.com


Diesel 'Liquid Space' Holographic Fashion Show
Fashion show of SS'08 Preview Collection at Pitti Uomo. Journey through time and liquid space to a futuristic world of bioluminescence, giant mechanic cephalopods, futuristic aquanauts and mysterious galactic polips. Witness the first catwalk show with real models showing with holographic models.

Diesel Holographic Fashion Show
It’s been really interesting seeing what new mediums motion graphic design spreads to. Clothing company, Diesel, recently implemented some holographic technology to use in a runway show in Italy, displaying floating images that interact with, supplement, and transition the live models. While the technology itself isn’t insanely new (The Gorillaz have used it for their live performances), it seems fitting that a company like diesel, who pushes the boundaries of design and many aspects, would use it in such an interesting way. Check out this link which contains a short write up about it and a you tube video showing the 17 minute show.
Spanish animation studio DVein created the animation, and denmark company Vizoo headed up stage production.